2023-11-28 19:59:56 +04:00

63 lines
2.5 KiB
C#
Raw Blame History

This file contains ambiguous Unicode characters

This file contains Unicode characters that might be confused with other characters. If you think that this is intentional, you can safely ignore this warning. Use the Escape button to reveal them.

using AirBomber.Entities;
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace AirBomber.DrawningObjects
{
public static class ExtentionDrawningBomber
{
/// <summary>
/// Создание объекта из строки
/// </summary>
/// <param name="info">Строка с данными для создания объекта</param>
/// <param name="separatorForObject">Разделитель даннных</param>
/// <param name="width">Ширина</param>
/// <param name="height">Высота</param>
/// <returns>Объект</returns>
public static DrawningBomber? CreateDrawningBomber(this string info, char separatorForObject, int width, int height)
{
string[] strs = info.Split(separatorForObject);
if (strs.Length == 3)
{
return new DrawningBomber(Convert.ToInt32(strs[0]),
Convert.ToInt32(strs[1]), Color.FromName(strs[2]), width, height);
}
else if (strs.Length == 6)
{
return new DrawningAirBomber(Convert.ToInt32(strs[0]),
Convert.ToInt32(strs[1]),
Color.FromName(strs[2]),
Color.FromName(strs[3]),
Convert.ToBoolean(strs[4]),
Convert.ToBoolean(strs[5]), width, height);
}
return null;
}
/// <summary>
/// Получение данных для сохранения в файл
/// </summary>
/// <param name="drawningBomber">Сохраняемый объект</param>
/// <param name="separatorForObject">Разделитель даннных</param>
/// <returns>Строка с данными по объекту</returns>
public static string GetDataForSave(this DrawningBomber drawningBomber,
char separatorForAir)
{
var air = drawningBomber.EntityBomber;
if (air == null)
{
return string.Empty;
}
var str =
$"{air.Speed}{separatorForAir}{air.Weight}{separatorForAir}{air.BodyColor.Name}";
if (air is not EntityAirBomber airBomber)
{
return str;
}
return $"{str}{separatorForAir}{airBomber.DopColor.Name}{separatorForAir}{airBomber.Toplivo}{separatorForAir}{airBomber.Rocket}";
}
}
}